Wednesday 9 October 2013

kesedihan dalam kesyukuran..huhu


asalamualaikum warahmatullahiwabarakaatuh..

well ollaa guys!! n soo sory bloggiee..lama da i tak layan u..haha..malas berdeohh sebenarnye..since da habis nie dok rumah makin malas..serious!! hehee..tapi oleh kerana desakan pakcik Bakri tu..suruh aku post kat fb laa blog laa bagai..atas perasaan geram n tak puas hati dia..maka aku pom menurut laa..anak yang baik kan..hoho~^^

lumrah sebagai seorang post graduate mana-mana jurusan dalam dunia nie..memang common lahh menjadi pekebun berjaya dulu..tanaman seperti anggur, pisang, durian dan tembikai memang biasa..kalaulahh realiti memang da heaven rasanya dok dalam kebun buah-buahan..haha..makanya ada yang buat persediaan awal menghantar resume sebelum abis..bekerja part time kat pusat pakaian Hari-Hari atau Parkson..or hanya duduk di rumah menghabiskan borehh mak ayah di samping membina lemak-lemak yang makin anjal..

soo yeahh..dunia sekarang makin mencabar..bak kata mama Ros..kalau zaman dolu-dolu tok kaduk ko..SPM tu tahap paling tinggi da boley jadi cikgu da..duet 20 sen tu boleh makan nasi lemak..kalau sekarang..urmphh!! bertuah nak oii..dapat gaji beriban-ribun pom belom tentu cukup..nak masok tandas pom da naik 30 sen..bau dia plak urmphhh semerbak kasturi..selera plak mak nak melabohh..haishhh~

soo recently aku de laa pergi interview kat satu hospital swasta kat negeri pulau sana..semangat aku pergi..n sebagai bapak yang mempunyai naluri ke-bapak-an yang sangat tinggi..beliau pom semangat menghantar aku diikuti dengan adeq-adeq cinonet aku nie..pantang de kesempatan..emm..pergi interview jahh pom..maka bertolak lah aku g sana..

nak di jadikan cerita nya..kebetulan de senior aku kerja sana..soo dibukak laa pekong di dada..dikatakan hospital tu sangat susah nak solat..aku pk tak kesah laa susah pom..janji boley solat..tapi yang menimbulkan ke-tidak-adil-an tu..boleh dia bagi pilihan.. ' kalau u nak solat tak boleh rehat..bt if u nak rehat..tak boleh solat ' ..sedeyy!! bukankah nie negara bebas beragama?? n kenapa tetibe amalan agama kita tak boleh diamalkan?? setau aku tak de plak kita menghalang mana-mana amalan agama dalam Malaysia..n agama rasmi nie agama Islam kott..apekehe nye pulop jadi ginie?? aku pom rasa ralat..serba salah..tak kan kite nak carik rezeki halal n terpaksa tinggalkan suruhanNya?? mana keberkatan dia pergi nanti..hmm..betol laa orang kata pemilihan pemimpin tu sangat penting.. [ ini bukan politik yee..hakikat..peacee~ ]

bila aku tanya pasal uniform dia..dia cakap lengan pendek..tak boleh pakai handsock..hmm..lagi satu masalah nie..acanoo nie?? hadoii..makin susah kalau aku nak istiqamah pasnie..hmm..xpe laa..interview jahh baru..relax..kalau dapat aku nak tanya terus interviewer dia..nekad!!

well..ajal maut jodoh rezeki di tangan Allah kan..malangnya first test dia aku da fail..ahaha..sedeyy dohh..serious..rasa bersalah menggunung bak gunung Everest dengan rombongan pakcik Bakri n gerombolan dia..hmm..makanya aku balik ngan hampa..salah aku gak mungkin tak cukop preparation..bt still hati aku terdetik..tak pe lahh..ada hikmah kott..alhamdulillah..kesedihan dalam kesyukuran..huhu

n now..still waiting..rezeki tu ada tuk setiap orang..cuma lambat cepat jex..susah senang semua ada hikmah..sabar n usaha tu penting..huhu ;'))



p/s: negara kita masih dijajah..kebebasan yang masih di genggam..minda kita masih dipegang..antara sedar atau tidak jex..hmmm









www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment