Friday 11 November 2011

pengajaran hari ini~ ;)


hey..asaalamualaikum..so setelah sekian lama asyik melawat Mizter Belog jex..xchitchat langsung ngan dia..hehe..sory ye Mizter Belog..hehehe..
FYI --> i'm starving now!! arghh!! -.-''
semua nye gara-gara cafe yang xbukak + student lain cuti sem..so terpaksalah kami = budak-budak nursing merempat jauh-jauh demi mencari sebutir nasi..hahaha..sangatlah pathetic ayat mike ye..hehe..so that is life..u fight for something better in future..erkk?? de kena mengena x?? adei~ -.-''

aku xminta banyak..dapat yang nie cukup lah ;p

ermm..banyak yang berlaku recently yang mengajar aku..
antara pengajaran yang aku dapat ;-
  • jangan abaikan instinct anda..semua yang anda rasa tu berkemungkinan betul..hanya perlu bersedia untuk menghadapi kemungkinan tersebut..;)

  • tidak semua yang berlaku di depan mata anda tu adalah kenyataan..cuba carik sebab sebalik nya..mungkin anda akan jumpa realiti disebalik lakonan yang cuba ditunjukkan..;)

  • sentiasa menghargai pengorbanan yang dilakukan untuk anda..mungkin ia agak menyakitkan..tetapi percayalah..ia merupakan caranya yang tersendiri yang mungkin juga terbaik untuk anda..;)

  • sayang tidak semestinya dilafazkan..nilai ia dari sudut tingkah laku, cara layanan yang ditunjukkan..believe me..its more effective..;)

  • kematangan itu penting dalam kehidupan..nilai dari semua sudut..semua yang terjadi mesti de hikmah disebaliknya..berfikiran jauh dan jangan bertindak melulu..

  • tanggungjawab yang telah dibebankan untuk anda adalah dalam kemampuan anda..jalankan lah ia ngan sebaik mungkin..

  • jalan yang terbaik setelah menghadapi sesuatu tragedi ialah berserah kepada yang maha Esa..kerana mungkin dengan itu Dia akan memberi petunjuk dan memperkuatkan kita untuk mengahdapinya..mungkin ini adalah sebahagian ujian yang hendak diberi kepada kita..supaya kita dapat belajar sesuatu daripadanya..;)

soo itu dia..lain orang lain pengalaman kan..n nie antara perkara yang aku belajar mengenai kehidupan aku recently..hope korang pom ambik lah sikit pengajaran k..hey!! just chillex n enjoy ur life k..of course don't over the border..ok??..huhu ^_____^v

words to be shared;

u used to be the one ;)

p/s: instead of forgetting u..i choose to save u in my memory..n learn from it..thnx to infinity..=)

www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment