Friday 27 April 2012

kangen si gembelan di rantauan dalam negeri~!!



asalamualaikum..



suasana depan belok J = Jowo di subuh kala

pabila kerinduan kemelandaan..tengok budak kecik.. ' ehh..cam adik aku laa..' tengok orang tarik luggage..terasa sayu jex aty memberontak nak balik..makan mee kari..teringat mee kari Mama Ross yang meletop itew..tengok budak Ganu balik rumah hujung minggu.. 
' cehh..mentang-mentang rumah dekat..tiap-tiap minggu nak balik..heh-.-'' ' adoi laa..parok laa mung Badat!! ku sangkakan aku sekental getah yang mudah ditarik-tarik tapi masih ke keadaan asal bagai Luffy..tetapi jangkaanku meleset sama sekali..


keadaan ini berlanjutan pabila nyayi out of sudden kol Pakcik Bakri cakap ' alahh..aku kangen karo kowe' [ aku rindu kat kau ] * dalam nada makcik-makcik bergosip..waduh!! gimanain?? nape kayak nye begitu lohh?? hahaha..mungkin bagi korang benda nie xde pape kot..bt bagi kami..disebabkan nyayi xpernah sendiri kol pakcik Bakri..almaklumlah orang tue kan..ia menjadi satu kemusykilan disitu..ermm..ngan perasaan xbape nak sedap cam mee kari yang Mama Ross masak tu..pakcik Bakri pom putuskan tuk balik kampung sekejap..


'ahhh~!! nie peluang baik tuk balik nie..' hati aku berdetik tik-tik-tok-tok..bukan mengambil kesempatan dalam kesempitan..sebagai anak n cucu yang baik hati lagi somei..aku turut risau jika de perkara yang xpatut berlaku terjadi..bak kata orang dolu-kala --> malang tidak berbau..kalau berbau apakah bau ittew?? disebabkan aku pom da lama xbalik kampung..aku pom putuskan tuk balik rumah dulu..


akan tetapi..ku sangkakan panas sampai ke petang..rupa-rupanya pengkaji cuaca tu tersalah kaji disebabkan ke-tidak-bertauliah-an beliau..ribut di tengah hari..ceitt!! pakcik Bakri telah bertolak balik semalam bersama anak-anaknya yang cinonet ittew..tertinggallah anaknya dirantauan menunggu detik untuk pulang ke tanah air pada minggu depan nye..ohh!! sungguh jeles dan cemburu perasaan ini bak melihat suami berjimba-jimba bersama perempuan lain mengenangkan kebahagiaan yang adik-adik aku dapat di kampung nanti..ceitt!! siap korang aku balik nanti..grrr!! >.<!!


akhirnya..di sini..di atas kerusi berhadapan meja mengadap lappy acer aku yang xseberapa ini..aku mengenangkan naseb..sambil mencurahkan rasa..bukan air..di belog gembelan ini..sambil menengok We Got Married YongHyun..disebabkan kegilakan baru aku terhadap CN Blue..
sekian~


yang seikhlas hati menaip,
Badat~


p/s: warkah pertama-julung kalinya..disini..jua memori tercipta~ *tetibe lagu nie bernyanyi riang di kepala gue..heh



www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment