Sunday 26 August 2012

aku damba kan....


asalamualaikum..

aku dambakan sebuah rumah yang besar, luas..yang mempunyai tab mandi, taman kecil di laman rumah dan swimming pool di belakangnye..tetapi apa yang aku ada kini hanyalah sebuah unit rumah yang kecil, sempit..bertingkat-tingkat..yang petangnya riuh dengan suara budak bermain bola di hadapan lif..bunyi bising moto di parking yang kedengaran kuat sampai tingkat atas..akan tetapi..suara kanak-kanak riang itulah penyeri suasana..yang bertingkat-tingkat itulah perapat kasih sesama jiran..yang membuat aku belajar tuk bergaul ngan masyarakat..menjadi satu kelompok yang saling menegur dan menjaga..aku tetap bersyukur..alhamdulillah..

aku dambakan sebuah keluarga yang di sanjung ramai dan bertaraf tinggi..yang mempunyai kenalan orang-orang penting / VVIP..mempunyai 'link / kabel' besar..penuh ngan adab formal..yang tak pernah de masalah dunia mahupun ekonomi..tetapi apa yang aku mampu hanyalah sebuah keluarga yang riuh..bak kata ayah rumah nie paling bising satu bangunan..yang selalu bergaduh..akan tetapi yang riuh itu lah yang dirindui selalu..kurang rasanya bila rumah xseriuh selalu..gaduh itu adalah pengikat kasih..dari situ kami mengambil berat antara satu ngan yang lain..masalah adalah ujian yang membuat kami matang..kesusahan adalah tiang tuk kami betah berdiri walaupun tsunami melanda..eheh..alhamdulillah..

aku juga dambakan sebuah kehidupan yang serba kemewahan dan tidak mempunyai masalah..Gucci, Prada, Zara, Guess..semua di hujung jari..semua hanya memberi arahan..dan segalanya disediakan..tanpa perlu risau dan susah hati..hidup hanya untuk enjoy dan goyang kaki sahaja..akan tetapi aku dilahirkan dalam keluarga yang sederhana..perasaan excited terlebih walaupun hanya jumpa kedai 'bundle'..mewah ngan masalah kecil yang mendatang melimpah ruah..segalanya hanya dapat pabila diusahakan..banyak perkara yang telah kami belajar..dan perkara itu lah yang menjadi pegangan hidup insyaAllah sampai akhir hayat..alhamdulillah..

tu lahh dia..apa yang kita damba kan, impikan xsemestinya yang terbaik tuk kita..kita adalah kehidupan kita sekarang..kita adalah pengalaman kita lalu..setiap apa yang kita lalui akan membentuk diri kita sekarang..ingat..xsemua yang boleh lalui sebagai mana kita lalui sekarang..maka bersyukurlah..alhamdulillah=)



p/s: SELAMAT HARI RAYA SEMUA!!! wink3!! ;)







www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment