Monday 8 April 2013

cerkon: lurus.. eheh;))



asalamualaikum..
Recently aku de baca satu blook – gabungan blog versi book – hasil dari voucher buku yang gembar-gemburkan dek budak-budak nie..well kitorang kan agak season sket..orang da habis dip kita terkedek-kedek lagi..agak besh laa walaupun banyak kali gak aku tutup buku tu campak ke tepi n sambung tengok tv atau terlelap dek keseronokan membaca..ibarat lullaby aku laa buku tu..haha..

Aku de sorang member nie..physically-nya orang pandang agak comei n sangat-sangat-sangat baik laa..bt bila dipandang dua or tiga kali orang boleh kata kan agak lurus pakej ngan bendul laa..eheh..bila aku cuba selami dan menyelam lautan dalam..mungkin dia jenis suka menolong, taknak mengecewakan orang lain..atau pun terlampau menjaga hati orang..like seriously..even though benda tu akan menyusahkn diri dia..ataupun jenis terlebih rajin takde kerja kot..eheh

Soo ada satu hari tu..kat pejabat dia kerja..disebabkan dia nie newbie, budak baru kat pejabat tu..ditambah pula dengan personality beliau ittew..makanya ramai yang cuba mengambil kesempatan dalam kesempatan yang ada..
                ‘ eh Yah..nie nanti tolong wat surat si polan nie..dia nak urgent..hari nie gak..tolong ehh..’
                ‘Yah..aku nak kuar jup tau..ko tolong cover kan aku eh..kalau aku sempat balik aku balik laa..kalau tak sempat ko tolong laa siapkan pape patut yee..’
                ‘ko free tak Yah?? Nie si Melah ajak aku kuar..aku da lama kot usha dia..aku nak jumpa dia skunk laa..bt tadi bos soh siapkan benda ala nie..soo ko tolong aku ley?? Aku da wat half da tu..t sok aku open table..pleaasee~ thnx2..’
                ‘oii Yah..aku saket perut nie..nak berak tak kuar plak..ko tolong aku berak ley??’

Itu adalah antara perbualan pertolongan berbaur pembulian yang diajukan kepada c Yah..semua nye dijawab dengan anggukan kepala walaupun hati rasa nak terbakor..mungkin apa yang dipikirkan oleh c Yah:
                ‘emm takpelah orang orang sesekali..tak salah..’
                ‘korban sket jex lagi Yah..nak pikat jadi fav staff..kena lah berkorban sket..’
                ‘nawaitu lillahitaa’la..’

Di sebabkan menyiapkan segala yang dipertanggungjawabkan mahupun yang bukan tanggungjawab beliau..makanya c Yah selalu balik lewat malam..pernah sekali tu dia sampai tertidow dalam opis gara-gara menyiapkan kerja di Peja yang pergi ke KL bershopping..esok paginya..setelah subuh dan mandi di masjid berdekatan..setelah sampai di pejabat..kecohklah satu pejabat yang c Yah pakai baju sama..tak basuh..
                ‘ehh ko tau..c Yah tu cam tak mandi jex..pakai baju sama..supo ore adop umah..’

Sesedap rasa mengata selepas c Yah masuk pejabat..padahal c Yah tolong wat kerja dia gak..kebaikan c Yah nie kadang-kadang disalah-artikan oleh bebudak pejabat nie..mau tak nye..gara-gara nak menolong nye pasal..ter-effect kat orang lain..bt di sebabkan kebaikan c Yah nie memang tidak dinafikan..bebudak pejabat nie hanya mampu mengata dalaman jex lahh..bak kata pepatah..ibarat memijak putung rokok..mati di situ jex..ehehe..

pengajaran: jadilah orang yang baik, berguna pada anak bangsa..bt terlampau baik juga membawa padah..soo bring along ur brain..biar nakal sket pom tak apa..jangan jadi jahat..hehehe ;))


p/s: seriously..i hate gud bye..eheh-.-''




www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment