Monday 16 July 2012

saat-saat kedewasaan menjadi mak budak~!!



asalamualaikum..
hello there~ ahaha..bajet-bajet cam sape-nta nama vlogger tu..tetibe senile plak..lupa ingatan..eheh..hahh!! c anuar hadi..yeahh!! that what i mean..eheh..well..since i nga cuti sem [ yang xbape nak cuti sem sangat bub pendek sangat ] soo i'm in KL now!!! yuhuuu~ soo kalau da sampai KL tu xberjimba-jimba xsah laa kan..eheh..


semalam [ which is ahad ] aku hangout ngan bestie lama aku [ walaupun xcukup sorang ]..cadangnya nak jumpa kt rumah jex..since dia da jadi mak budak kan..turn out kuar bersesak-sesak sekali ngan alasan xpernah kuar jejalan sejak jadi mak budak..adei~ parokk-parokk..ginie laa jadinya jika mak budak masih berjiwa remaja..ehee~ [ jangan marah tiq~!! =p ]


well..pe aku nak bebel kat cinie ialah..one of my bestie da jadi mak budak!! cu bayangkan kuar ngan satu family dia = ibu, ayah, anak..ngan c ibu bawak baby carry bag kat depan yang berisi bayi tersebut..c abah bawak bag galas yang berisi pelbagai barangan bayi..carik bilik penyusuan bayi tuk breastfeed..cerita pengalaman bersalin + kerenah anak n soo on..ohh!! aku terasa tua di situ..terfikir --> woww!! Bad ko da dewasa..ahaha..agak kesengalan laa di situ..= ='


kata pujanga yang berbunyi --> masa berlalu ngan pantas agak tepat n sesuai ngan situasi nie..lalu terdetik --> Badat..adakah begini gayanya waktu ko nanti?? apakah?? bagaimanakah?? siapakah?? ohh!! terlalu banyak persoalan yang bermain-main bagai di taman permainan di dalam otak aku..eheh..


ok!! stop bebel-ing..tengok jex laa minah-minah nie..=)


we used to be like this before~ * shirley menghilang;p


nie laa abda nur iman ^^,


nie bukan anak dia..nie adeq aku..same x?? ehee~


see~ 1 family..sweet x??




aku nak share serba sikit ilmu yang aku dapat..xde kene mengene pom =):

Daripada Abu Hurairah r.a., Nabi s.a.w. bersabda: "Islam bermula dalam keadaan terasing. Ia akan kembali asing seperti permulaannya. Maka berbahagialah untuk orang yang terasing. "
(Riwayat Muslim)
Keterangan:

Dari Tuhfah al-Ahwazi, mereka [ yang terasing ] mengecapi kebahagiaan kerana mendapat ganjaran atas kesabaran menghadapi kesusahan ketika berada dalam keadaan terasing.

Kesimpulan:

Akan kelihatan satu masa [ walaupun sudah banyak tanda2 ] yang mana Islam itu menjadi suatu 'perkara' asing. Dalam erti kata lain, muslim itu sendiri yang seolah-olah mengasingkan Islam dari kehidupan mereka. Bagi mereka, menonjolkan keIslaman itu suatu perkara tidak formal atau 'aib. Maka pada saat itu bagi mereka yang masih mengekalkan Islam sebagai cara hidup mereka itu akan terasing atau dianggap janggal. Dari itu, tidak perlu risau bagi orang2 yang 'terasing' ini kerana ganjaran yang menanti jauh lebih baik. Islam adalah cara hidup.

_asal_





www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment