Friday 6 July 2012

syokk~!! pulau Bora-Bora~!!!xD



asalamualaikum..
disebabkan tahap kebosanan hambe da mencapai langit..soo aku nak bebel jex kat Mizterz Belog aku nie..okeh?? ehee..teringat time dolu-dolu..membez-membez aku selalu cakap pasal honeymoon, vacation something camtu..u noe girls talk..kononnye stress SPM laa tu kan..padahal gatai gelenya da..berangan jex keje budak-budak nie..ahahaha..n terkeluarlah nama Pulau Bora-Bora nie..disebabkan namanya yang agak unik..aku ingat pulau nie rekaan semata-mata dari membez-membez aku yang xbape nak betul nie..rupa-rupanya betul-betul wujud..kat Perancis.. [ walaupun setelah selama 3 tahun lebih aku tertipu ngan statement Shirley..akhirnya date ngan Mr. Goo berguna gak..grr!! -.-'' ]


mehh cini aku bebel sket pasal Pulau Bora-Bora nie..



Pulau Bora-Bora kat Polinesia, Perancis..nama Bora-Bora nie plak asal dari bahasa Haiti ''pora-pora'' iaitu 'first born'..nape first born?? sebab kalau ikut sejarah dia nie pulau pertama yang terbentuk di kawasan itu..Pulau nie de laa dalam 230 kilometer kat barat laut Papetee [ xpaham aku bub-bub peta nie..eheh ] n dikelilingi lagun biru dan terumbu karang yang superb cantik..kat tengah-tengah pulau tu de dua puncak gunung berapi yang tidak aktif --> Gunung Pahia n Gunung Otemanu..







pe kelebihan dia?? banyak..selain pandangan nya yang sumpah cantek [ subhanAllah ]..aktiviti-aktiviti lain yang biasa wat cam snorkelling, berenang, jet ski, safari keliling pulau n banyak lagi..tu couple-couple yang nak berhoneymoon n beromantis-romantis kan..cehh..ahaha..ley laa tempah private bangloo atas air..da nama pom atas air kan..kena naik perahu laa g sana..sambil-sambil lepak dalam rumah ley tengok ikan berenang-renang kat bawah nuu..waa~ bahagia jex bila bayangkan..ahahahaxD











n kalau nak lagi trill..ley laa try bagi makan ikan Hiu aka Jerung..dengar pom da gerun..huhu..kate nak trill kan..huhu..orang kate ikan jerung kat situ jinak-jinak belaka..katenya lah~ eheh






soo sekian bebelan aku pasal pulau Bora-Bora nie..nak bebel lebih-lebih pom xpernah sampai..kalau nak tau lebih lanjut baca kat sini..ohh ye!! diingatkan vacation tuk ke pulau Bora-Bora nie sangat mahal yee..diulangi sangat mahal!!! u gonna spend the life saving just for couple days kat sini..adei~ xmampu mak..nampaknye memang angan-angan jex laa..uhuu~ 


*credit to mr goo~


p/s: malaysia pom xabis teroka lagi..lagi nak g tempat orang..adei-.-''



www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment