Thursday 19 July 2012

yahoo~!! puasa lagi~!!!



asalamualaikum..
gud news for muslim..Ramadhan is coming~!!! ehee..alhamdulillah..dapat dipanjangkan umur tuk berjumpa ngan ramadhan lagi..huhu..feel blessed=)



excited rasa nak puasa lagi..bak kata membez aku..its pahala feast..so rebut ia sebanyak mungkin selagi boleh..huhu..n aku terfikir satu kesimpulan while taking my bath selepas menjadi barber semalamnya tuk adeq aku..ehee


bulan puasa nie cam gunting rambut..kita potong mana-mana yang xperlu..trim-kan mana yang perlu di-touch-up-kan..soo that kita ley dapat wajah baru yang suci selepas tu..


maksud nye disini..tinggalkan perkara yang sia-sia..pertingkatkan amalan kebaikan..mohon banyak keampunan..supaya dapat mulakan hidup baru, buku baru yang lebih baik dan berkualiti pada akan datang..orang-orang seperti aku kalau nak aim for puasa penuh memang xkan dapatlah..selagi aku perempuan normal kan.. [ unless aku pregnant-.-'' ] heheheh..soo topup benda lain such as khatam al-Quran in a month, or full terawih, bersedekah, berzikir, menjadi tetamu tetap di surau / masjid n banyak benda lagi..okehh?? time nie laa shaitoonn xde..so xkan de hasutan shaitoonn..yang de cuma napcu tuk dikawal..u noe nafsu..ehee..




jangan takut berubah tuk kebaikan..jadi titik permulaan tuk amalan kebaikan..insyaAllah besar ganjarannya.. [ peringatan tuk Badat gak..eheh ]



*credit to mr goo pix

p/s: yang xbesh nye..xbape dapat pose ngan family..uhuu~ alahaii hidup seorang perantau..sobs3!!;'(





www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment