Thursday 26 January 2012

tips-tops-tups~!! mabuk kereta??



asalamualaikum..
ary nie hari khamis..sok jumaat..lusa sabtu.. [ xreti kire sendiri ke?? ] n yeahh!! cuti hujung minggu lagi..i lovee weekend [ yang xbape weekend tu ]..heh..still planning what to do..fulus xmasyuk..aktiviti pom kurengs la kan..hee~


anyway..balik KL ary tu aku naik bas tambahan = bas persiaran..
almaklumlah kan..lambat beli tiket..n tiket tu pom 'HOT' shangat kan..abis la gamaknye..nak xnak kena lah bas tambahan..abis aku kena ketuk..heh..xpe lah..naseb baik bukan bas sekolah yang warna biru tu..urmphh~ -.-''


back to story..so disebabkan bas persiaran tu agak old school..soo paham-paham lah kan..bau air-con dia pom lain macam..cam bau dalaman kereta saga lama tu..jalan pom cam nak g redah hutan jex..n kondisi ini akan menimbulkan 1 perasaan pening-pening, loya, n muntah..wat korang rasa cam xnak bernafas jup..hahh!! tu lah mabuk kereta namanya..hee~ [ panjang aku bebel yee..hahahaxD ]


n masa genting-genting camnie lah..antara benda yang amat diperlukan ialah ;-



benda nie cikedis yang agak wajib bile aku naik bas..lagi-lagi yang de mint tu..memang hilang sket loya aku..heh..cam orang pregnant da..ceitt!!!-.-''


nie pom ye gak..2 perisa tictac nie paling sedap..bt yang nie x-effective sangat lah..berbanding yang mentos tadi..


hahh!! gula nie pom jadi gop..murah pom ye da..sedap pom sedap..nie pom ley wat perawat loya-loya.. [ bape banyak pom daa -.-'' ]




nie last choice..kalau betul-betul xtahan..ley laa makan Maxolon = Metaclopramide nie..bt aku xgalakkan makan ubat laa..kalau emergency n betul-betul memang xley tahan..baru ley layan..ok??



hahh!! yang nie besh choice yang korang de..tidoww!! huhu..gerenti bangun tu blur-blur xrasa nak muntah da..bt make sure korang bersopan santun sket lah da tau tidow atas bas tu kan..bukan korang sorang jex yang de kat citu..ok?? 


n last..jangan membaca / wat perkara yang memerlukan ke-focus-an korang tu..kalau x t lagi menjadi-jadi mabuk korang tu..heh..xcaye try lah wat..

berbekalkan pengalaman naik bas perjalanan jauh selama setahun lebih nie kan..tu tips-tops yang aku ley suggest nak kurang / hilang kan mabuk kereta korang tu..kalau korang perasaan most jajan yang aku suggest kan berunsurkan mint..nie teori pengalaman aku lah..ok?? kalau korang de tips lain pom ley share gak..ne tau ley cube-try-test sekali ke..hee~ tata-titi-tutu~ c(;


p/s: dulu nak sangat gumuk..abis semua orang tegur ary nie..hambek kaww!! huwaaarghh~!! >.<!! *seteress!
!
www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment